4 oktober 2021
Nieuwe campagne SOS Kinderdorpen
Vandaag start de nieuwe campagne van SOS Kinderdorpen. Je komt onze opvallende animaties nu veelvuldig tegen op TV en online, en hoort onze spots op de radio. De campagne laat liefdevolle, sterke families zien in een herkenbare, universele setting: de verjaardag van een kind. Kinderverjaardagen worden immers overal gevierd, er is zelfs een universeel liedje, happy birthday! In de video’s zien we herkenbare, liefdevolle, warme momenten in contrast met een kind alleen, zonder sterke familie. De stem van de commercial is van presentator Edson da Graça.
Waarom een nieuwe campagne?
SOS Kinderdorpen bestaat al 70 jaar, maar we merken dat veel mensen ons niet goed kennen en niet precies weten welk werk we doen. Bovendien is de hulp van SOS Kinderdorpen in de loop der jaren erg veranderd. Veel mensen kennen ons van de opvang van kinderen in onze kinderdorpen. Onze naam draagt daar natuurlijk aan bij. Maar tegenwoordig is onze hulp vooral gericht op het versterken van families, om ervoor te zorgen dat deze bij elkaar kunnen blijven en ouders weer de tijd, ruimte en middelen hebben om goed voor hun kinderen te zorgen.
Daarnaast ontwikkelt SOS Kinderdorpen ook projecten op het gebeid van jeugdwerkgelegenheid en noodhulp. Kinderen die er alleen voor staan bieden we opvang in een pleeggezin of in een SOS familie, dat staat in een gezinshuis in de gemeenschap of in een kinderdorp.
Opgroeien in een liefdevolle familie biedt de beste basis voor een mooie toekomst. Dat is de kracht van familie. En dat willen we heel graag uitdragen met deze nieuwe campagne, en zoveel mogelijk mensen daarvan op de hoogte brengen.
Dit doen we altijd op de meest kosteneffectieve manier: zo krijgen we veel gesponsord van onze partners of zij werken tegen een speciaal tarief. Daarnaast krijgen we heel veel korting op de normaal geldende tarieven van bijvoorbeeld reclamezendtijd.
Meer nieuws lezen? Bekijk ons nieuwsoverzicht.