Een samenwerking met SOS Kinderdorpen is gebaseerd op een value fit. Samen met onze bedrijfspartners formuleren wij een meerjarenbeleid voor maatschappelijk betrokken ondernemen dat aansluit op onze gezamenlijke doelstellingen en waarden. Deze samenwerking levert een positief rendement op voor de SOS kinderen, maar ook voor de marketingdoelen, medewerkersbetrokkenheid en het imago van het bedrijf.
Onze bedrijfspartners
Veel bedrijven kozen al voor een samenwerking met SOS Kinderdorpen. Dankzij hun hulp kunnen wij ons werk voor kinderen over de hele wereld voortzetten.
Lego
LEGO biedt SOS Kinderdorpen de mogelijkheid om donateurs te werven. “We hebben ervoor gekozen om SOS een plek op de LEGO beurs te geven omdat het een goed doel is wat aansluit bij de doelgroep en vanwege de samenwerking die LEGO Denemarken met SOS heeft. Het idee dat tijdens het eerste gesprek naar boven kwam sprak ons aan en het verdere verloop heeft geleid tot een leuk concept wat denk ik bij de bezoekers ook als positief ervaren is.”
AkzoNobel
In 2017 hebben wij AkzoNobel als global partner aan ons internationale jeugdwerkgelegenheidsprogramma YouthCan! Mogen verbinden. Met het Let’s Colour initiatief zetten honderden AkzoNobel werknemers in Latijns-Amerika, Azië, Afrika en Europa zich vrijwillig en met succes in om de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt te vergroten door schildrentrainingen en/of trainingen in algemene vaardigheden te geven, en de leefomgeving van deze mensen en hun gemeenschappen te renoveren.
Dr. Oetker.
Sinds 2012 werken wij samen met Dr. Oetker. Bij het van oorsprong Duitse familiebedrijf zitten familiewaarden in het DNA van de organisatie. Deze waarden staan ook aan de basis van de samenwerking met SOS Kinderdorpen onder de noemer: Familie, ons mooiste recept.